Thursday 24 February 2011

Episod : C.i.N.Ta deeKURA



CINTA???
uhh...
pekara yang sangat aku takut sekarang...
pekara yang boleh mengubah hidup aku dengan
sekelip mata...

Dulu aku xpernah setia...
xpernah pun jujur kalau bercinta...
mungkin ini KARMA yang selalu aku dengar orang katakan...
'sesuatu yang bermula dari kesilapan sendiri
dan dibalas semula'...(lebih kurang la maksud dia)
so korg jgn la mainkan perasaan org...

Aku sedar aku ni bukan la baik sgt...
tp sekurang nya aku pernah cuba mnjadi seorang yang terbaik
untuk dia walaupun aku tahu aku bukannya yang terbaik...
Kawan2 aku yang tahu kisah aku semua kata
yang kisah cinta aku ni boleh buat novel...
Bunyi macam kelakar tapi kalau terkena
pada diri sendiri pasti termenung xberakal...

Tapi sekarang dia pun dah berubah,
dia mungkin xsangup nak lalui dugaan yang kitaorang
tanggung selama ni,lama juga la aku nak tunggu dan mencari
kepastian,Akhirnya ALLAH tunjukkan pada aku,
yang dia benar2 dah berubah...

Aku gembira melihat dia bahagia...
tapi dalam gembira tu tipu la kalau aku xsedih...
apa pun aku tetap dan sentiasa mendoakan
kebahagiaan dia sekeluarga...

Kadang2 keadaan dan perasaan
bila aku kenangkan semua ni boleh mengangu
emosi dan pekara yang aku sepatutnya fokus sekarang...
susah juga bila terlalu jujur kerana bila kita dikecewakan
sangat sangat sangat la SAKITTTT!!!

Bila semua ni belaku,
sumpah rasa malas nak jadi orang yang jujur...
sbb dulu kalau xjujur xrasa pun sakit mcm ni...
TAPI...
ada TAPI nya...
kalau aku tukar cara fikiran aku kepada positif,
semua ni berlaku mungkin bersebab...
ALLAH temukan aku dengan dia
untuk aku sedar dan belajar erti kehidupan sebenar,
dan bila aku mula sedar dan berubah
ALLAH menguji aku sama ada
aku berubah diatas sebab apa...
Adakah aku berubah kerana dia...
Atau pun aku berubah untuk diri sendiri?
TERNYATA hari ini aku tahu yang aku
berubah bukan kerana dia...
tpi kerana diri aku sendiri...

benar kata kawan aku...
MUNGKIN...
cinta selepas perkahwinan itu lebih baik...

WILL YOU EHEM2 ME?
(terima kasih kerana sudi membaca)

No comments:

Post a Comment